Skappel genser i Kan Mohair garn.

Strikker en ny Skappel genser i Kan Mohair fra Iceyarns. Strikker den på pinne nr 7. Strikker 80 masker på både bak og fremstykket. Fremstykket er 76 cm lang, og bakstykket er 80 cm lang. Plukker opp 52 m til ermer, og feller av til 36 m nederst. Blir en stor og myk genser. Denne er bestilt, så den er ikke til salgs. 





Slik ble den seende ut ferdig. Håper mottaker blir fornøyd :-) 



Den ble kjempe-myk, så må nok lage en til meg selv også ;) 




Garnet jeg bruker. 




Bakstykket er godt igang. 




Fremstykket er ferdig. 




Nærbilde av struktur og farge. 





Kommentarer

  1. Tusen hjarteleg takk for god hjelp!! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er hyggelig å kunne være til hjelp :-)
      Lykke til med genseren :D

      Slett
  2. Svar
    1. Det ble en romslig XL. Jeg strikker nok litt løst med så tykke pinner. Neste genser med Kan Mohair skal jeg bruke pinne nr 6 eller 5,5 i stedet ;)
      Den ble utrolig myk og deilig genser, og den loer ikke i det hele tatt :D
      Kommer bilder etter helgen er over. Har vært å sett på jr som har vært på karate seminar i helgen + teater og flytting/bytting av møbler, så har ikke hatt så mye tid til håndarbeide ;)

      Slett
  3. Hvor mange nøster brukte du? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg brukte 11 nøster + litt av neste til å sy/hekle sammen genseren.
      Det ble en XL genser. Jeg strikker nok litt løst på så store pinner. ;)

      Slett
  4. Hvor mye garn brukte du ??

    SvarSlett
  5. Strikker du armene fra toppen og nedover, eller misforstår jeg når du sier du plukket opp 52 masker og felte til 36 nederst?
    Har ikke prøvd dette garnet, holder det med enkel tråd?
    Fin genser, og vurderer å bastille Kan Mohair neste gang på Ice :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har jeg helt glemt å skrive.. ja jeg plukker opp maskene fra bolen, og feller 1 m på hver side. Strikker 10 riller før jeg feller første gang. Så feller du ca hver 5 eller 6 rille, men det kommer jo litt ann på hvor lange ermer du vil ha.

      Slett
  6. Jeg skrev litt feil.. Jeg brukte 10 hele nøster + litt fra nøste 11 til å hekle/sy sammen genseren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar. Kjempefin genser. :)

      Slett
  7. Takk for svar, da var jeg ikke så "dum" alikevel :-) Brukte du enkel tråd?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kun 1 tråd ja ;) Du kan bruke 1 tynn tråd i tillegg, men jeg synes den ble for kompakt da.

      Slett
  8. Når du handlet garn fra ICE, betaler du ekstra for å få tilkjørt garnet hjem fra DHL ?? Evnt hvor mye ? Garnet fra ICE er jo så billig.

    SvarSlett
  9. Hei Tone :-)
    Når du bestiller fra Ice, så velger du DHL fordi det er billigst. Post-sending er dyrere og det tar lengre tid.
    DHL leverer alltid hjem på døra, eller om du vil ha det levert på jobb.
    Du fører opp e-post adr din, så får det beskjed når det sendes, og det følger med et tracing nr så du kan følge med hele tiden hvor pakken din er.
    Skriv opp tlf nr ditt, så sjåføren kan ringe deg. Det koster ikke noe ekstra for å få det kjørt hjem ;)
    Husk å bestille garn opp til 200,- så slipper du å betale moms og gebyr til DHL om de sjekker pakken din. Det er ikke toll på garn. frakt inngår ikke i de 200,-
    håper du forstod det jeg rablet ned her ;)
    Ha en flott tirsdag :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull