Heklet lilla kjole

Heklet lilla kjole i str ca 4 år.


Jeg har heklet den på heklekrok 3,5, og jeg har brukt baby antibactrial fra Iceyarns. Garnet finner du HER
Mønsteret her jeg kjøpt på Etsy og er også på Norsk. Den heter Rosa kjole.
Mønsteret koster 32,- og du finner den HER:

I mønsteret står det heklekrok nr 3. Jeg har brukt et litt tykkere garn, så jeg brukte heklekrok nr 3,5.
jeg avsluttet en mønsterrapport tidligere, men la til en bord nederst i stedet.
man kan jo lage kjolen så lang man vil selv.



Har helet en blomst til pynt. Ikke noe mønster på den, ble til ut ifra hodet.
Her henger den ferdig heklet og pyntet med silkebånd og blomst.
Jeg vurdere å sy på en blondekant nederst??? Hva tror dere?
Sånn ser kjolen ut bak.


Hadde noen lilla ugleknapper liggende. Synes de passet så fint i fargen.

Mulig denne blir litt stor til tanteungen min i sommer, men den kan fint brukes hele året med de rette plaggene under. ;)

Det var gøy å få litt sving på heklekroken igjen. Synes det er så dekorativt på små kjoler <3
Mønsteret var veldig lett å forstå, og rundene gikk raskt unna. Mulig jeg lager flere kjoler i sommer <3 




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull