May barnekjole og skaut

May barnekjole og skaut.

Dette er et design av Gerd Auestad, og finnes i boken hennes

'Strikk i vei'

Du kan også bestille ferdig pakke av henne.
HER: May-barnekjole

Denne strikket jeg til lille niesen min som skal feire navnefest.
Den er nok litt stor enda, men kan nok fint brukes til 17 mai og lignende.


Lurer du på hvor man får kjøpt baby-mannequin dukke, så har jeg en link til tidligere innlegg om den HER


Her kommer noen bilder:

Utstillingsdukken min er ca 9 mnd gammel i str. Kjolen er strikket til str 1 år, men ble litt lengre enn i mønsteret.



Sånn ser den ut bak. Da kan man jo se at det er skaut på hodet, ikke lue.
Den er veldig fleksibel pga hullstrikken på hele overdelen. Lett å få over hodet.


Titt tei, her er jeg.
Er jeg ikke fin?




Ikke så lett å få frem riktig farge på bildet, men nydelig rød farge er det.
Den er ikke så vanskelig å strikke, men tar litt tid bare.
Den er strikket i anbefalt garn fra mønsteret, og det kan anbefales. Litt dyrere enn andre alternativer, men dette garnet er mykt, gir jevn strikk, og det klør ikke mot barnehud.


Sånn ser skautet ut bak i nakken. Den skal sitte godt på, og man slipper knyting.


Og sånn ser den ut i fronten. Ble mange turer frem og tilbake her ;-)




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull